TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200
Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
W ramach TPK uzyskasz:
- poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
- e–receptę
- e–skierowanie
- e–zwolnienie.
Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Jak wygląda rozmowa?
- Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
- W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
- Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
- Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.
Aktualności
zobacz więcej aktualności20.12.2024
Pacjencie, załóż maseczkę!
W związku ze zwiększoną ilością zachorowań, wszyscy pacjenci z objawami infekcji przychodzący do Przychodni Rejonowej w Skale powinni bezwzględnie zakładać maseczki ochronne.
19.12.2024
Anna Morawska-Kubaty pediatrą roku województwa małopolskiego
Miło nam poinformować, że w plebiscycie medycznym Hipokrates I miejsce w kategorii Pediatra Roku w powiecie krakowskim oraz województwie małopolskim zdobyła lek. Anna Morawska-Kubaty – specjalista pediatra, przyjmująca w ramach Poradni Pediatrycznej SPZOZ w Skale. Gratulujemy Pani Doktor tak wspaniałego wyniku, który wynika z uznania małych pacjentów oraz ich rodziców. To zaszczyt mieć Panią w […]
15.11.2024
18/19.11.2024 r. – kontakt telefoniczny z ANiŚOZ
W związku z pracami wykonywanymi przez Orange Polska związanymi z modernizacją sieci, w okresie od 18.11.2024 r. od godziny 23.00 do 19.11.2024 r. do godziny 04.00 może nie być możliwości kontaktu telefonicznego pod nr 12/389-00-00. Osoby, które wymagają pomocy Ambulatorium Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej prosimy o kontakt pod nr 792-883-628