TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności
Wesołych Świąt!

14.04.2022

Wesołych Świąt!

Ciepłych, rodzinnych Świąt Wielkanocnych, radości oraz wszelkiej pomyślności w życiu zawodowym i prywatnym życzą Dyrekcja i Pracownicy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skale  

czytaj dalej o Wesołych Świąt!
Obrazek przedstawia glukometr, insulinę oraz tabletki zażywane podczas leczenia cukrzycy Cukrzyca typu B – zapobieganie powikłaniom

06.04.2022

Cukrzyca typu B – zapobieganie powikłaniom

Cukrzyca typu 2 jest przewlekłą chorobą metaboliczną, która powszechnie występuje na całym świecie. Przyczyną jej rozwoju jest defekt wydzielania i/lub działania insuliny czego wynikiem jest utrzymujące się, podwyższone stężenie glukozy we krwi. Cukrzyca jest chorobą, na którą w Polsce choruje ok. 3 mln osób. Przewiduje się, że do 2030 roku, co dziesiąty Polak będzie chorował […]

czytaj dalej o Cukrzyca typu B – zapobieganie powikłaniom
Dwie dłonie złożone w serce - jedna dłoń pomalowana na kolor flagi Polski - biało-czerwony, drukga na kolor flagi Ukrainy - niebiesko żółty INFORMACJA O RÓWNYM TRAKTOWANIU

18.03.2022

INFORMACJA O RÓWNYM TRAKTOWANIU

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Skale informuje, iż zarówno obywatele polscy jak i obywatele ukraińscy posiadają prawo do równego dostępu do świadczeń zdrowotnych*. Oznacza to, że: • narodowość lub obywatelstwo nie mogą być przesłankami do przyjmowania pacjentów poza kolejnością, • każdy pacjent ma prawo, aby o kolejności jego dostępu do świadczeń medycznych w placówkach […]

czytaj dalej o INFORMACJA O RÓWNYM TRAKTOWANIU
flaga Ukrainy z napisem szczepienie przeciw COVID-19

28.02.2022

У зв’язку з війною в Україні Самостійна Поліклініка у місті Скала інформує, що в мережах Національной Програми Вакцинації КОЖЕН ГРОМАДЯНИН УКРАЇНИ може вакцинуватися проти COVID-19 в Районній Поліклініці в м. Скала, вул. Сломніцька 69 (Słomnicka 69, Skała). Всіх, що готові вакцинуватися, запрошуємо реєструватися телефонно під номером +48 12 618 61 00 або +48 12 389 […]

czytaj dalej o