TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia

w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,

nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,

gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady

e–receptę

e–skierowanie

e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności

12.07.2021

Harmonogram pracy Poradni Pediatrycznej 12.07-30.07

Harmonogram pracy Poradni Pediatrycznej 12.07-30.07

czytaj dalej

09.07.2021

Szczepionka Johnson & Johnson dostępna

Szczepionka Johnson & Johnson dostępna Uprzejmie informujemy, iż wznawiamy zapisy na szczepienia szczepionką firmy Johnson & Johnson. Jest to jedyna obecnie dostępna szczepionka jednodawkowa. Zapraszamy do zapisów pod nr tel. 12 / 618 61 00, 12/389 00 00, 12/389 10 05 lub w razie problemów z dodzwonieniem się prosimy o przesłanie maila na adres kontakt@przychodnia-skala.pl z […]

czytaj dalej

30.06.2021

Szczepienie drugą dawką możliwe w dowolnie wybranym punkcie

Szczepienie drugą dawką możliwe w dowolnie wybranym punkcie Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Skale informuje, iż zgodnie z zapowiedzią Ministerstwa Zdrowia, od 1 lipca br. szczepienie przeciwko Covid-19 drugą dawką będą możliwe w dowolnie wybranym przez Pacjenta punkcie szczepień. Punkty szczepień w Przychodni Rejonowej w Skale i w Ośrodku Zdrowia w Cianowicach dysponują wolnymi […]

czytaj dalej

23.06.2021

Rehabilitacja po przebytej chorobie COVID-19

Rehabilitacja po przebytej chorobie COVID-19 w Gabinecie Rehabilitacji Medycznej Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Skale informuje, iż w Gabinecie Rehabilitacji Medycznej przy ul. Krakowskiej 38 realizowany jest program fizjoterapii ambulatoryjnej dla osób po przebytej chorobie COVID-19. Dzięki profesjonalnym i indywidualnym zabiegom fizjoterapeutycznym osoby po chorobie szybciej odzyskają siły i wrócą do codziennych aktywności. Każdy […]

czytaj dalej