TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności
Harmonogram pracy Poradni Pediatrycznej 12.09-23.09

09.09.2022

Harmonogram pracy Poradni Pediatrycznej 12.09-23.09

Szanowni Państwo, Przedstawiamy harmonogram pracy Poradni Pediatrycznej w dniach 12.09.2022 – 23.09.2022 w Ośrodku Zdrowia w Minodze     lek. A. Morawska-Kubaty lek. M. Nowakowska lek. B.Drozdzowska 12 poniedziałek 14.00 – 18.00 x x 13 wtorek 08.00-14.00 x x 14 środa 13.00-18.00 08.00-13.00 x 15 czwartek 08.00-14.00 14.00-18.00 x 16 piątek x 13.00-18.00 80.00-1x.00 19 […]

czytaj dalej o Harmonogram pracy Poradni Pediatrycznej 12.09-23.09
żółty trójkąt z czarnym wykrzyknikiem w środku 2.09.2022 – brak możliwości kontaktu telefonicznego

30.08.2022

2.09.2022 – brak możliwości kontaktu telefonicznego

Szanowni pacjenci, SPZOZ w Skale informuje, że w dniu 2 września 2022r w godzinach 13:00 -18:00 nastąpi przerwa w dostawie prądu w Przychodni Rejonowej w Skale. W związku z tym kontakt telefoniczny będzie niemożliwy. Za utrudnienie przepraszamy.

czytaj dalej o 2.09.2022 – brak możliwości kontaktu telefonicznego
zdjęcie przedstawia lekarza siedzącego przy biurku, jedną ręką pisze na komputerze, w drugiej trzyma długopis i wypełnia ankietę Zmiana organizacji pracy nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej

25.08.2022

Zmiana organizacji pracy nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej

SPZOZ w Skale informuje, iż od dnia 1 września 2022r.  ulega zmianie organizacja pracy opieki całodobowej w zakresie porad lekarza pediatry. Lekarz pediatra przyjmował będzie wyłącznie w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godz. 8.00-18.00. W dni powszednie dyżur będzie pełnił wyłącznie lekarz ogólny.

czytaj dalej o Zmiana organizacji pracy nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej
Harmonogram pracy Poradni Stomatologicznej – sierpień 2022

01.08.2022

Harmonogram pracy Poradni Stomatologicznej – sierpień 2022

  Harmonogram pracy Poradni Stomatologicznej od 1 sierpnia 2022 w Ośrodku Zdrowia w Cianowicach Lek. stom. Malwina Kotnowska Lek. stom. Elżbieta Krawczyk Lek. stom. Aleksandra Zawada 1 poniedziałek x x 12.30-18.30 2 wtorek 08.00-13.00 x 13.00-18.30 3 środa 13.00-18.00 x x 4 czwartek x x 08.00-13.00 5 piątek x x 80.00-13.00 6 sobota 7 niedziela […]

czytaj dalej o Harmonogram pracy Poradni Stomatologicznej – sierpień 2022