TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności
Obrazek przedstawia mężczyzne siedzącego przed lekarzem, prawdopodobnie słucha zaleceń lekarskich. Z tyłu stoi aparat USG 28 sierpnia 2024 – nieobecność lekarza w OZ Minoga

27.08.2024

28 sierpnia 2024 – nieobecność lekarza w OZ Minoga

W dniu 28 sierpnia 2024 r. lek. Ewa Skalniak będzie nieobecna. W przypadku pogorszenia stanu zdrowia prosimy o kontakt z Przychodnią Rejonową w Skale, ul. Słomnicka 69, tel. 12/389-00-00. Pobranie materiału do badań będzie odbywać się bez zmian. Za utrudnienia przepraszamy

czytaj dalej o 28 sierpnia 2024 – nieobecność lekarza w OZ Minoga
zdjęcie przedstawia lekarza siedzącego przy biurku, jedną ręką pisze na komputerze, w drugiej trzyma długopis i wypełnia ankietę 5 lipca Ośrodek Zdrowia w Minodze nieczynny!

02.07.2024

5 lipca Ośrodek Zdrowia w Minodze nieczynny!

Uwaga! W dniu 5 lipca 2024 r. Ośrodek Zdrowia w Minodze będzie nieczynny. W przypadku pogorszenia stanu zdrowia prosimy o kontakt z Przychodnią Rejonową w Skale, ul. Słomnicka 69, tel. 12/389-00-00 Za utrudnienia przepraszamy

czytaj dalej o 5 lipca Ośrodek Zdrowia w Minodze nieczynny!
zdjęcie przedstawia lekarza siedzącego przy biurku, jedną ręką pisze na komputerze, w drugiej trzyma długopis i wypełnia ankietę Zmiana harmonogramu w Ośrodku Zdrowia w Minodze

01.07.2024

Zmiana harmonogramu w Ośrodku Zdrowia w Minodze

informujemy, iż od 8 lipca 2024 r. ulegnie zmianie praca Ośrodka Zdrowia w Minodze – dr Ewa Skalniak będzie przyjmować pacjentów w środy, w godzinach 12.00 – 15.00. Rejestracja na wizyty i badania pod numerem telefonu: 12/389-90-07.

czytaj dalej o Zmiana harmonogramu w Ośrodku Zdrowia w Minodze
na obrazku znajduje się młotek położony na planie budynku, rękawice budowlane oraz gwoździe Remont Ośrodka Zdrowia w Cianowicach

26.06.2024

Remont Ośrodka Zdrowia w Cianowicach

Szanowni Pacjenci informujemy, iż 1 lipca 2024 r. rozpoczynamy remont Ośrodka Zdrowia w Cianowicach. Prace obejmujące m.in. dobudowę szybu windowego, przebudowę klatki schodowej, wymianę instalacji oraz rearanżację gabinetów potrwają do 30 czerwca 2025roku.

czytaj dalej o Remont Ośrodka Zdrowia w Cianowicach