TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia

w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,

nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,

gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady

e–receptę

e–skierowanie

e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności

20.09.2021

Harmonogram pracy poradni Pediatrycznej 20.09.2021-1.10.2021

czytaj dalej

03.09.2021

Szczepionka przeciw grypie już dostępna!

Szczepionka przeciw grypie już dostępna! Szanowni Państwo, w związku z nadchodzącym sezonem wzmożonych infekcji, informujemy, że są już dostępne szczepionki przeciw grypie – VaxiGrip. Cena szczepionki – 55 zł.

czytaj dalej

11.08.2021

Profilaktyka chorób skóry – czerniak

Nowotwory złośliwe skóry to najliczniejsza grupa chorób onkologicznych. Czerniak najczęściej występuje u osób w wieku 24-60 lat.

czytaj dalej

04.08.2021

Cukrzyca – jedna choroba, różne oblicza

Cukrzyca – jedna choroba, różne oblicza Polsce 3 miliony osób choruje na cukrzycę (9,1 % populacji). Aż 90% zachorowań dotyczy cukrzycy typu 2, której można zapobiegać!

czytaj dalej