TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności
Świąt wypełnionych radością i miłością, niosących spokój i odpoczynek, Nowego Roku spełniającego wszelkie marzenia, pełnego optymizmu, wiary, szczęścia i powodzenia życzą Dyrekcja i Pracownicy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skale Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

24.12.2022

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

czytaj dalej o Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!
obrazek przedstawia dziecko przebrane za lekarza i badające misia PEDIATRIA wraca z Minogi do Skały :)

28.11.2022

PEDIATRIA wraca z Minogi do Skały :)

Od 1 grudnia Poradnia Pediatryczna wraca do naszej Przychodni w Skale – oddajemy do użytku nowo wyremontowane pomieszczenia na I piętrze. Odrębnie funkcjonować będzie Poradnia Dzieci Chorych i Poradnia Dzieci Zdrowych. W każdej części zlokalizowano gabinet lekarski, gabinet zabiegowy i poczekalnię. Zapraszamy! Rejestracja telefoniczna pod nr tel. 12/389 00 51;  12/416 29 64

czytaj dalej o PEDIATRIA wraca z Minogi do Skały :)
zdjęcie rtg kręgosłupa Pracownia RTG nieczynna

26.10.2022

Pracownia RTG nieczynna

Szanowni Pacjenci, Informujemy, iż w związku z rozpoczęciem ostatniego etapu remontu Przychodni Rejonowej w Skale, Pracownia RTG jest nieczynna do połowy listopada. Pacjenci, którzy otrzymają pilne skierowanie na badanie RTG od lekarza SPZOZ w Skale, mogą wykonać je bezpłatnie w NZOZ SONO-X sp. z o.o. Rejestracja pod numerem telefonu: 12 422 99 16.

czytaj dalej o Pracownia RTG nieczynna
kobieta trzyma przy piersi różową wstążeczkę - symbol walki z nowotworem piersi Badania profilaktyczne 24 listopad 2022r.

25.10.2022

Badania profilaktyczne 24 listopad 2022r.

Szanowni pacjenci, SPZOZ w Skale informuje, że w dniu 24.11.2022r. w Przychodni Rejonowej w Skale odbędą się badania profilaktyczne dla mieszkańców powiatu krakowskiego. Rejestracja pod numerami telefonów podanymi na plakatach.

czytaj dalej o Badania profilaktyczne 24 listopad 2022r.