TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności
Grafika przedstawiająca znak nakazu zakładania maseczki - biała ikona człowieka ubranego w maseczkę na niebieskim tle Pacjencie, załóż maseczkę!

20.12.2024

Pacjencie, załóż maseczkę!

W związku ze zwiększoną ilością zachorowań, wszyscy pacjenci z objawami infekcji przychodzący do Przychodni Rejonowej w Skale powinni bezwzględnie zakładać maseczki ochronne.

czytaj dalej o Pacjencie, załóż maseczkę!
obrazek przedstawia dziecko przebrane za lekarza i badające misia Anna Morawska-Kubaty pediatrą roku województwa małopolskiego

19.12.2024

Anna Morawska-Kubaty pediatrą roku województwa małopolskiego

Miło nam poinformować, że w plebiscycie medycznym Hipokrates  I miejsce w kategorii Pediatra Roku w powiecie krakowskim oraz województwie małopolskim zdobyła lek. Anna Morawska-Kubaty – specjalista pediatra, przyjmująca w ramach Poradni Pediatrycznej SPZOZ w Skale. Gratulujemy Pani Doktor tak wspaniałego wyniku, który wynika z uznania małych pacjentów oraz ich rodziców. To zaszczyt mieć Panią w […]

czytaj dalej o Anna Morawska-Kubaty pediatrą roku województwa małopolskiego
żółty trójkąt z czarnym wykrzyknikiem w środku 18/19.11.2024 r. – kontakt telefoniczny z ANiŚOZ

15.11.2024

18/19.11.2024 r. – kontakt telefoniczny z ANiŚOZ

W związku z pracami wykonywanymi przez Orange Polska związanymi z modernizacją sieci, w okresie od 18.11.2024 r. od godziny 23.00 do 19.11.2024 r. do godziny 04.00 może nie być możliwości kontaktu telefonicznego pod nr 12/389-00-00. Osoby, które wymagają pomocy Ambulatorium Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej prosimy o kontakt pod nr 792-883-628  

czytaj dalej o 18/19.11.2024 r. – kontakt telefoniczny z ANiŚOZ
żółty trójkąt z czarnym wykrzyknikiem w środku 25/26.10.2024 r. – kontakt telefoniczny z ANiŚOZ

23.10.2024

25/26.10.2024 r. – kontakt telefoniczny z ANiŚOZ

W związku z pracami wykonywanymi przez Orange Polska związanymi z modernizacją sieci, w okresie od 25.10.2024 r. od godziny 23.00 do 26.10.2024 r. do godziny 06.00 nie będzie możliwości kontaktu telefonicznego pod nr 12/389-00-00. Osoby, które wymagają pomocy Ambulatorium Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej prosimy o kontakt pod nr 796-505-123.

czytaj dalej o 25/26.10.2024 r. – kontakt telefoniczny z ANiŚOZ