TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności
Plakat informujący o badaniach mammograficznych, które odbędą się 25 marca 2025 w Skale przy Przychodni Rejonowej w Skale Badania mammograficzne – 25.03.2025

27.02.2025

Badania mammograficzne – 25.03.2025

czytaj dalej o Badania mammograficzne – 25.03.2025
Plakat informujący o możliwości wykonania badania densytometrycznego odpłatnego w dniu 25.02.2025. Koszt badania 60 zł. Rejestracja pod numerami 123890000 lub 512-351-600 Badanie densytometryczne – 25.02.2025 r.

12.02.2025

Badanie densytometryczne – 25.02.2025 r.

czytaj dalej o Badanie densytometryczne – 25.02.2025 r.
obrazek przedstawia dziecko przebrane za lekarza i badające misia Rejestracja pediatryczna

05.02.2025

Rejestracja pediatryczna

Informujemy, że rejestracja osobista do Poradni Pediatrycznej odbywa się w godzinach: 07.15 – 8.00 w  Rejestracji Ogólnej na parterze 8.00 – 18.00 w Rejestracji Pediatrycznej (pok. 18 )   Rejestracja telefoniczna w godz. 7.15 – 18.00 od poniedziałku do piątku tel. 12 / 389 00 51 12 / 389 00 00 wew. 1 12 / […]

czytaj dalej o Rejestracja pediatryczna
Życzenia Bożonarodzeniowe: W magiczny czas świąt bożego narodzenia pragniemy złożyć życzenia: zdrowia, pogody ducha i spełnienia marzeń. Niech ten czas upłynie w rodzinnym gronie i chwilach roziskrzonych kolędą Dyrekcja i Pracownicy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Skale Dyrektor Marzena Grochowska p.o. z-cy Dyrektora ds. lecznictwa Izabella Barczyk Życzenia Bożonarodzeniowe

23.12.2024

Życzenia Bożonarodzeniowe

czytaj dalej o Życzenia Bożonarodzeniowe