TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności
KOMUNIKAT MAŁOPOLSKIEGO WOJEWÓDZKIEGO LEKARZA WETERYNARII Komunikat Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii

08.10.2025

Komunikat Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii

czytaj dalej o Komunikat Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii
informacja o projekcie „Rodziny w Centrum Zdrowia Psychicznego” Bezpłatne wsparcie dla osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego i ich bliskich

06.10.2025

Bezpłatne wsparcie dla osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego i ich bliskich

„Rodziny w Centrum Zdrowia Psychicznego” Bezpłatne wsparcie dla osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego i ich bliskich Stowarzyszenie Rodzin „Zdrowie Psychiczne” zaprasza do udziału w projekcie: • osoby dorosłe (18+), które doświadczają zaburzeń psychicznych, • rodziny i opiekunów osób chorujących psychicznie. Warunkiem uczestnictwa jest zamieszkiwanie, praca lub nauka na terenie jednego z powiatów: krakowskiego, limanowskiego lub […]

czytaj dalej o Bezpłatne wsparcie dla osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego i ich bliskich
Nominacja_Przychodnia_Gabinet_ Hipokrates 2025 Nominacja w Plebiscycie Medycznym Hipokrates 2025 w kategorii Przychodnia/Gabinet Roku.

10.09.2025

Nominacja w Plebiscycie Medycznym Hipokrates 2025 w kategorii Przychodnia/Gabinet Roku.

Wielka radość i zaszczyt! Nasz SPZOZ  w Skale został nominowany w prestiżowym Plebiscycie Medycznym Hipokrates 2025 w kategorii Przychodnia/Gabinet Roku. To dla nas ogromne wyróżnienie – świadczymy usługi medyczne na najwyższym poziomie, w wyremontowanych i nowoczesnych przychodniach, gdzie komfort i bezpieczeństwo Pacjentów są zawsze priorytetem. Nie zapominamy również o naszych filiach – Rehabilitacji oraz Ośrodku Zdrowia w Cianowicach […]

czytaj dalej o Nominacja w Plebiscycie Medycznym Hipokrates 2025 w kategorii Przychodnia/Gabinet Roku.
Badania mammograficzne – 02.10.2025

08.09.2025

Badania mammograficzne – 02.10.2025

czytaj dalej o Badania mammograficzne – 02.10.2025