TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK) – 800 137 200

Jeden, bezpłatny numer telefonu, przeznaczony dla osób ubezpieczonych i mieszkających w Polsce – 800 137 200. TPK jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

 

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną (lekarską, pielęgniarki/położnej) – w formie teleporady
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Jak wygląda rozmowa?

  1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
  2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
  4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Aktualności

zobacz więcej aktualności
bombki Życzenia świąteczne i noworoczne

17.12.2025

Życzenia świąteczne i noworoczne

czytaj dalej o Życzenia świąteczne i noworoczne
Stan realizacji I etapu projektu - zdjęcie budynku Stan realizacji I etapu projektu: Remont i rozbudowa budynku SPZOZ w Skale

11.12.2025

Stan realizacji I etapu projektu: Remont i rozbudowa budynku SPZOZ w Skale

Z przyjemnością informujemy, że prace budowlane związane z naszym projektem rozbudowy i modernizacji placówki medycznej przebiegają zgodnie z harmonogramem! Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. W dniu 29 lipca 2025 r. przekazaliśmy plac budowy wykonawcy, który 12 sierpnia 2025 r. rozpoczął intensywne działania. Główne prace […]

czytaj dalej o Stan realizacji I etapu projektu: Remont i rozbudowa budynku SPZOZ w Skale
infolinia dla osób chorych na chorobę Alzheimera oraz ich opiekunów Infolinia do osób chorych na chorobę Alzheimera

02.12.2025

Infolinia do osób chorych na chorobę Alzheimera

HELPLINE – infolinia do osób chorych na chorobę Alzheimera lub inne zaburzenia otępienne oraz ich rodzin i opiekunów Plakat informacyjny Helpline

czytaj dalej o Infolinia do osób chorych na chorobę Alzheimera
Zmiana organizacji pracy nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej

12.11.2025

Zmiana organizacji pracy nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej

Zmiana organizacji pracy nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej SPZOZ w Skale informuje, iż od dnia 1 września 2022 r.  ulega zmianie organizacja pracy opieki całodobowej w zakresie porad lekarza pediatry. Lekarz pediatra przyjmował będzie wyłącznie w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godz. 8.00-18.00. W dni powszednie dyżur będzie pełnił wyłącznie […]

czytaj dalej o Zmiana organizacji pracy nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej